PRIVAT SUNDHEDSFORSIKRING / PENSION

Langt de fleste forsikringsselskaber dækker helt eller delvis til din behandling hos Specfysio.
Hvis dit forsikringsselskab har et krav om, at din fysioterapeut skal være en del af den offentlige overenskomst, betyder dette blot, at du får dækket delvis behandling hos os.
Du kan derfor altid komme til behandling hos Specfysio, ligegyldig hvad dit forsikringsselskab informerer om.

Hvis din forsikring dækker behandling hos en uddannet osteopati med titlen DO MSc.Ost. M.R.O.DK, kan du ligeledes få dækning til behandling hos os. Vær opmærksom på, at hvis dit forsikringsselskab forlanger det er en AUTORISERET osteopat, kan dette ikke lade sig gøre, da der er op til 16 måneders ventetid på netop denne autorisation.

Vær opmærksom på, at der dækkes forskellige takster for fysioterapeutisk og osteopatisk behandling. Se mere her for at se, hvilke behandlere du kan vælge.

FAGLIGE SELSKABER

Hos Specfysio tror vi på, at man altid kan udvikle sig som behandler, hvilket er en af grundene til at vi er medlem af flere faglige selskaber. Vi deltager på nationale og internationale kongresser, kurser med læger, neurologer, reumatologer, osteopater m.fl.

Dansk Idrætsmedicinsk selskab - Fagligt selskab for idrætsmedicinske læger og fysioterapeuter.

Dansk Selskab for Muskuloskeletal Medicin - Fagligt selskab for manuelle special læger, osteopater og fysioterapeuter

Danske Osteopater - For osteopater og osteopat studerende

SAMARBEJDSPARTNERE

Hos SpecFysio arbejder vi kun sammen med de bedste, af de bedste. Alle her under, arbejder eksternt sammen med klinikken. Dette betyder, at de ikke er at finde i det daglige på klinikken. Hvis vi på klinikken vurderer, at der skal andre ind over dit forløb, for at vi kan hjælpe dig helt i mål, er det disse personer der henvises til.
Dette sker i samarbejde med dig, så vi bedst muligt kan hjælpe dig af med dine smerter og problemer i dagligdagen.

Ernæring samt mave-tarm-sygdomme

Tine Jørgensen,
Cand.scient i klinisk ernæring, forfatter og Co-founder af www.rootsclinic.dk med Pia Norup.

Tine har fokuseret meget af sit arbejde omkring mave-tarm-sygdomme og sundheden af mave-tarm-systemet i relation til ernæring og andre livsstilsparametre. Som led i sin kandidatafhandling har hun, i samarbejde med Rigshospitalet, forsket i mave-tarm sundhed hos kræftpatienter. Hun dedikerer derfor en stor andel af sit virke til at rådgive, formidle og dygtiggøre sig i mave-tarm-problemer.

Hun har over en længere årrække arbejdet og uddannet sig inden for Functional Medicine hos Institute for Functional Medicine i USA, som er en evidensbaseret tilgang til forebyggelse og behandling af kroniske sygdomme med livsstilsmedicin. Det tager sit udgangspunkt i identificering og behandling af årsager til sygdomme – fremfor blot at behandle symptomerne.

Hos SpecFysio møder vi dagligt mennesker med ondt i maven, sure opstød, “irriteret tyktarm” og mange andre gastro-intestinale problematikker.
Vi anvender derfor Tines kompetencer til at kunne behandle vores klienter bedst muligt.
Vi har et samarbejde med Tine, hvor vi i relevante tilfælde henviser klinikkens klienter til Tine i Roots Clinic

Træning – Atleter – Genoptræning

Kristoffer Krøyer,
Autoriseret fysioterapeut og fysisk træner

Med mange års erfaring som underviser, fysisk – og personlig træner er Kristoffer en utrolig kompetent samarbejdspartner.
Kristoffer underviser til daglig i CrossFit samt har 1 til 1 træninger med både professionelle atleter samt klienter med smerter eller klienter, der ønsker at yde bedre, inden for deres respektive sportsgren. Han er eksempelvis fysisk træner for en af Danmarks største talenter inden for tennis, samt flere CrossFittere på nationalt niveau.
Han er igang med den internationale anerkendte kost uddannelse Precision Nutrition fra USA.

Kristoffers egen sportslige baggrund stammer fra olympisk vægtløftning samt CrossFit, hvor han konkurrerer på nationalt samt internationalt niveau.
Hans kompetencer områder er klienter, der ønsker at blive bedre inden for deres egen sportsgren. Om dette måtte være CrossFit, golf eller noget helt tredje.

SpecFysio har et samarbejde med Kristoffer, hvor der ved relevante klienter henvises til Kristoffer for fysisk træning.

Rådgivning inden for sygdomme samt medicin

Signe Hansen,
Læge studerende på 9. semester, lægesekretær i almen praksis

Signe er lægestuderende og på 9. semester igennem sin kandidat i medicin.
Signe har en aktiv baggrund inde for triathlon og cykling, hvor hun har været løbetræner for unge triatleter i Skovshoved Triathlon Klub.
Hendes interesse inden for sport har ændret sig og hun træner nu CrossFit på nationalt og internationalt plan.

Af medicinsk erfaring ses diverse kliniske ophold, lægevikariat på mave-tarm-kirurgisk afdeling på Nordsjællands Hospital samt nuværende arbejde som lægesekretær i almen praksis på Østerbro, hvor hun har været ansat i 1,5 år.
Inde for medicin er Signes interesseområde meget bredt, dog med særlig interesse for bevægeapparatet og idrætsmedicin.

Her på klinikken anvender vi Signes rådgivning i forhold til medicinske problemstillinger bl.a. vejledning i forhold til smertestillende behandling til akutte smerter, faresignaler og i hvilke situationer, det er mest hensigtsmæssigt for patienten at henvende sig til egen læge.

Dove Fitness – Klinisk diætister og online coaching

Kim og Mikkel – Dove Fitness
Klinisk diætister, Cand. Scient. Idræt studerende, personlige trænere

Hos os er ingenting overladt til tilfældigheder – vi er autoriserede kliniske diætister og læser nu Cand. Scient. Idræt. Vi har brugt en masse tid på at uddanne os, så vi altid har den bedst tilgængelige viden, sådan at du får den højeste faglige kvalitet i et forløb under vores vinger. Derudover har vi også begge gennemgået en større livsstilsændring, hvor vi på egen krop er blevet stærkere både fysisk og psykisk.

Det at have oplevet, hvad en ændret livsstil har gjort ved vores energi, selvværd og livskvalitet, hver især, i kombination med den viden vi har tilegnet os, er det som giver os drivet til at hjælpe andre med at opnå succes! Tilsammen har vi en bred vifte af viden og erfaring inden for fysisk aktivitet, ernæring og sundhed, som kommer dig til gode, når du er under vores vinger. Og vi er klar til at hjælpe dig!

Vi tilbyder alle klienter hos SpecFysio, at spare oprettelsen på 1500,- på vores onlineforløb, på 3 måneder – eller derover.

www.dovefitness.dk

Hvis det lyder som noget for dig, så skriv dig op på hjemmesiden – så ringer vi dig op og tager en snak om hvordan vi kan hjælpe dig.